7.08.2015

Rocky Outcrop From Kromlech - Tutorial

Już jakiś czas temu maznąłem specjalny projekt dla Kromlecha. Tak więc zapraszam do lektury :)

Some time ago, I did special project for Kromlech. Enjoy the reading :)










Ostatnio była premiera nowych base'ów od Kromlecha. I tym razem również miałem przyjemność zrobić dla nich boxart tego produktu. Dodatkowo zmotywowałem się do skręcenia prostego tutorialu z pracy nad tym projektem :) a ponad to cześć jest w formie filmów (wow Jakub, że też mi się chciało xD). Tak więc zaczynamy.


Recently there has been a premiere of the new bases from Kromlech. This time as well I was given the pleasure of making their boxart paintings. In addition I have motivated my self to making a tutorial from the making of this project, some of it is even in the form of a movie :) So let us begin.






Na początek przegląd tego co dotarło do mnie na warsztat. Paczka była dość ciężkawa więc już wiedziałem, że będzie w pizdu żywicy :D Dodatkowo Kromlech podrzucił mi swoje produkty, aby użyć je w tym projekcie. 'Fajnie' pomyślałem, bo to zawsze coś nowego do przetestowania. Przyszły kleje, trawki i przede wszystkim pigmenty, o których wypowiem się niżej. A teraz rzućcie okiem jak wyglądają base'y :)


First, let us have a look what made its way to my workshop. The box was quite heavy so I knew that there will be a lot of resin :D More of it, Kromlech has given me its products to be used in this project. It is always nice to test out something new :) I got glues, grass and the most important of all pigments, that I will be commenting on below. Now have a look at the bases :)









Klimat standardowy. Duże kamienie, trochę piasku i parę sporadycznych czaszek, czyli to do czego się już wszyscy przyzwyczailiśmy, no i dobrze. Rozmiary w każdym możliwym grywalnym wymiarze (oprócz ofc W-roundów), także każdy może sobie coś dobrać. Do odlewów ofc nie mam zastrzeżeń, jak zwykle jeżeli chodzi o Kromlechy :) Żaden wzór kamieni się nie powiela, co też jest dużą zaletą. Tak więc, jeżeli szukacie standardowych base'ów i podoba się wam ten schemat co go wyżej widzicie to z czystym sumieniem mogę je wam polecić :3


Typical theme. Large rocks, some sand and a sporadic skull. In other words what we all have grown to expect. That is good. Comes in all playable size (expect W-roud), thus everybody can find something for himself. The casting quality is good, as always with Kromlech :) None of the rock shapes repeats itself, that is a big plus. So if you are looking for a standard base and you like this theme, I can recommend it.


Przed i po :)
Before & after :)

Dobra to teraz słów parę o malowaniu. Co prawda myślałem, że zamknę się w dwa dni z tym łącznie z tutorialem, ale lenistwo jak zwykle jest silniejsze :D I tak parę godzin musiałem więcej poświęcić. Sam schemat wybrałem uber prosty, aby dla każdego co chciałby sobie takiego identycznego base'a w domu skręcić nie było to problemem. Dodatkowo pokażę wam jak prosto i fajnie można wykorzystać pigmenty przy tego typu malowaniu. Lecimy

Now time for a few words regarding painting. I had thought that it will take me at maximum two days to do this tutorial. But my laziness took the best of me and I had to spend a few hours more with this. The scheme that I have chosen is very simple, so that anybody who would like to make one just like this one at home can do it. In addition I will show you a simple method of using pigments with this paint job. Let us begin. 





Malowanie
Painting

1. Podkład
1. Undercoat


Wersja Polska




English Version



Każdy wie, że podkład trzeba położyć, a już na pewno jak ma to być wykorzystywane na stole. Standardowo zaczynamy od obrobienia rzeźby (w przypadku tych base'ów nie musiałem nic obrabiać), następnie kąpiel w ciepłej wodzie z mydłem/płynem do mycia naczyń. Jak już to ogarneliśmy i nasza podstawka wyschła to czas na podkład. Zaczynamy od równego położenia czerni. Może to być dowolna czarna farba. Ja użyłem Black z palety Game Air Vallejo, ponieważ nie chciało mi się tego już rozcieńczać w aerografie :D Dokładnie pokryłem całość i odstawiłem do wyschnięcia. Drugim etapem podkładowania było rzucenie światła. W tym celu nabiłem aerograf Dead White również z palety Game Air Vallejo. Zaznaczyłem sobie światło na kamieniach i dokładnie wyczyściłem aero. 


Everyone knows that thing need to be undercoated, especially so if it is supposed to go onto the table. As usual I have started from cleaning of the sculpt (in this case there was nothing to do), next a bath is warm water with soap or washing liquid. Once done and dried it is time to undercoat. We start from an even coat of black. It can be any black I have used Black from Vallejo Game Air as I did not want to dilute it in the airbrush. I have coasted the entire base and let it dry. Next step of undercoating is to apply some light to it. For that I have used Dead White also from Vallejo Game Air. I highlighted the rocks and cleaned the airbrush.






2. Kamienie
2. Rocks


Wersja Polska



English Version



Teraz najważniejsze, malujemy kamienie na naszym base'ie. Jako kolor bazowy wybrałem Dark Seagreen z palety Model Color Vallejo. Możecie wybrać ofc inny szary kolor jaki macie pod ręką :) Kk, nabiłem znów aero, tym razem musiałem już rozcieńczyć tą farbę za pomocą Thinnera. Z grubsza prysnąłem całość kamieni, zostawiając najbardziej oświetlone miejsca. Następnie dodałem Dead White do tej szarości i prysnąłem jeszcze raz już tylko na oświetlenie skał. Ponownie wykonałem ten sam krok tylko, że już 'prawie' z samą bielą. Wstępne malowanie skałek za nami :3


Now the most important, we paint the rocks on our base. For the base colour I have chosen Dark Seagreen form Vallejo Model Color. You can of course use and other dark grey that you have. I poured it into the airbrush. This time I had to thin it down with a thinner. I sprayed the stones leaving the most exposed places. Next I have added some Dead White to the mix and I sprayed the exposed parts. I repeated the process except with nearly pure white. The initial painting is done.



Czas na zmianę odcienia. Przygotowałem sobie mieszankę: Null Oil z palety Cytadel oraz woda (1:1 mniej więcej). Pokryłem tym całość skałek, pamiętając aby usunąć nadmiar z najbardziej naświetlonych miejsc. Teraz zostawić do wyschnięcia. 


Time to change the shade. I have prepared a mix of Nuln Oil rom Citadel with water in a 1 to 1 ratio. I used it to cover all the rocks, making sure to remove the excess from the exposed parts of the rocks. Now to let it dry.





Kolej na 'drybrush' (dla dumbassów 'technika suchego pędzla', obejrzyj filmik to skminisz :D ). Tutaj wielkiej filozofii nie ma. Wziąłem ten sam szary Dark Seagreen, dodałem do niego bieli i szorowałem po kamieniach. zostawiamy cienie, wyciągamy światła, proste. Skałki jeszcze nie skończone, ale na razie zostawiamy je i przechodzimy do innego elementu.


Time for dry brush (for those of you that do not know what this technique is please see the movie tutorial). Nothing special here. I took Dark Seagreen, added some white and went over the rocks we leave the shadows and add more light, simple. The rocks aren't done but we leave them for now and we go to the next element.



3. Ziemia
3. Earth


Wersja Polska


English Version



Też nie będzie skomplikowanie, obiecuję :D Najpierw dobieramy bazę. Ja wybrałem  Gorthor Brown z palety Cytadel. Pokryłem całą ziemie tą farbą. Jak już w 100% wyschła to przyszedł czas na dużą dawkę washa. W tym celu użyłem Strong Tone z palety Army Painter. Znowu czekamy do pełnego wyschnięcia, a następnie lecimy z 'drybrushem'. Wziąłem Skeletone Bone też z palety Army Painter, i wtarłem go w piasek :P Można to zrobić na jeden odcień (wersja dla leniwych), albo na dwa mieszając najpierw z bazowym brązem, a dopiero później sama beż. No i dobra teraz będzie magia...


This is also not complicated, I promise :D First we choose the base colour. I selected Gorthor Brown from Citadel. I used it to cover the whole sand. Once dried I gave it a generous dose of wash. For this I have used Strong Tone from Army Painter. Once more let it dry out. Now on to drybrush. I took Skeleton Bone also from Army Painter and went over the sand. It can be done in two steps, using the base tone, or in one with just the lightest. Now time for the magic...








4. Pigmenty
4. Pigments


Pigmenty idealnie nadają się aby dać pewien 'suchy' odcień co ma świetne wykorzystaniu właśnie w takiej terenokreacji jaką robimy :3 Dzięki uprzejmości Kromlecha miałem przyjemność użyć ichnich pigmentów. Nie mają może wielkiej bazy kolorystycznej (15 kolorów w ofercie), ale to nie jest najważniejsze. Ważne, że są brązy różnego rodzaju :) Dodatkowo byłem mile zaskoczony fajnymi pojemnikami (czasami niestety pigmenty można kupić w beznadziejnych pudełkach). No i mieszczą się w moim ulubionym stojaku HobbyZone'a :D


Pigments are great to get a dry shade that is grate in such a terrain creation like the one we are doing :3 Thanks to Kromlech I had the chance to use their pigments. They do not have a grate amount of them (15 colours in the pallet), but we have what is most important, various brown colours :) More so I was pleasantly surprised with the containers, (sometimes pigments come in poor containers) and they fit into my Hobby Zone paint stand :D



Ale jak je użyć? Tyle ile modelarzy, tyle sposobów i pomysłów. Ja preferuje dwie najczęściej spotykane metody: na sucho i na mokro. Na potrzeby tego projektu wybrałem sobie trzy kolory, których użyłem: Dark Dirt, Dark Earth i Soot Black. Będziemy je nakładać 'na sucho' wcierając je w podstawkę. Ważną zasadą jest nakładanie pigmentów od najjaśniejszego do najciemniejszego, więc zaczynamy od Dark Dirt. Jakimś większym pędzlem wcieramy pigment w interesujący nas obszar. Jeżeli jesteśmy już zadowoleni przechodzimy do kolejnego koloru, Dark Earth. Możemy je nakładać na siebie (jest to wskazane bo, robi się płynne przejście pigmentu), albo w zupełnie nowych miejscach. Dobrze jest też wetrzeć trochę w skały. Na koniec Soot Black. Tego kolorku użyłem najmniej bo by za bardzo zdominował cały wystrój :D


But how to use them? The are as many ideas and methods as there are painters. I prefer the two most often ones dry and wet method. For this project I have chosen three colours that I am going to use Dark Dirt, Dark Earth and Soot Back. We will be appling the dry onto the base. It is important that they should be applied light to dark colours. Thus we start from the Dark Dirt. With a large brush we apply the pigments onto the area of interest. Once happy with the result we go to a darker hue, Dark Earth. They can be applied one over the other. It is recommended as this creates an even transition between colours, or in new places. It is good to rub some of them into the rocks. Last we take Soot Black. I used it the least as it would dominate the scene to much.



Jeżeli uważamy, że wystarczy to teraz najważniejszy etap w pigmentowaniu, czyli fixer. Aaaaaaa, zapomniał bym... Weźcie wilgotną chusteczkę i przejdźcie po kamieniach i w niektórych miejscach ziemi, aby usunąć nadmiar pigmentu oraz wpuszczenie go w zakamarki kamieni. Dobra wracamy do fixera. Można używać lakieru zamiast fixera, ale daje on inny efekt. Ja użyłem Pigment Fixer od AK interactive ,który nałożyłem aerografem. Utrwala pigment i tonuje jego kolor :) 


Once happy with the result, comes the most important part in using pigments, fixing them. By the way you need to take a damp cloth and go over the rocks to remove excess of pigment from them. Back to the fixer. You can use varnish instead of the fixer. But it giver a different effect. I used Pigment Fixer from AK Interactive, that was applied using an airbrush. It locks the pigment in and tones its colour.




5. Czaszki
5. Skulls


Wersja Polska


English Version



Na niektórych base'ach możemy znaleźć porozrzucane czachy, trzeba też je maznąć :P Wybieramy bazę. Ja pomalowałem całość czaszki Skieleton Bone, a następnie zalałem ją Strong Tone. Teraz znów użyłem beżu i zacząłem malować zostawiając cienie. Stopniowo dodawałem bieli, aż na samym końcu pomalowałem czachy samą bielą. 


On some bases we can find scattered sculls, that need to be painted. We select the base colour. I took Skeleton Bone and tones it down with Strong Tone. Then used beige and used it to paint it again leaving the shadows, gradually adding more white to the mix in the end I have used pure white.





6. Lakier
6. Varnish


Kto czyta moje wpisy i tutoriale, wie że nie lubię jak się model świeci. W tym przypadku było tak samo. Skałki połyskiwały...-.- Nabiłem aero lakierem super matowym (najlepszy!) Anty-Shine  od Army Painter i prysnąłem dwa razy. Przy okazji utwardziłem jeszcze pigment :3


Who read my posts knows that I do not like when the model is shiny. As in this case the rocks were a bit shiny. I loaded the airbrush with Army Painters Anti-shine, the best matt varnish there is. And coated the base in two layers. I hardened the pigments at the same time :3





7. Ranty
7. Edges

Ranty podstawki zostawiam neutralnie klasyczne malując je na czarno :)


Base edges are best painted black.





Na tym etapie kończy się nasze malowanie. Teraz czas na dodatki! :D

Here ends the painting part. Now it is time for some extras.



Dodatki
Extras

Każdy może sobie zadecydować co będzie chciał sobie na takim base'ie umieścić. Ja pokażę Wam jakich ja materiałów użyłem do skomponowania mojej podstawki :3 


Everybody can decide what he will want on such a base.i will show you what I have used to compose my base.

Co będzie nam potrzebne?
- Wikol (czyli klej do drewna)
- Cyjanoakryl (potocznie Kropelka/Superglue)
- Trawa elektrostatyczna
- Tufty
- Nasiona brzozy


What will we need?
- PVA glue
- Super glue
- Electrostatic grass
- Tufts
- Willow seeds



Wersja Polska


English Version




-Zaczynamy od trawy. Nakładamy wikol w dowolnych miejscach, a następnie sypiemy trawę elektrostatyczną, proste :D Ja użyłem trawy Spring Meadow  od Kromlecha. Fajny kolor, ponieważ jest jaśniejsza niż trawy z Cytadeli, ArmyPaintera czy GF9.


-We start with the grass. Apply the pva glue on the base in random places, next sprinkle grass over those places. I have used Kromlech's Spring Meadow. Nice colour as it is brighter than grass from citadel, army painter or GF9.




-Następnie tufty, czyli większe gotowe kępy trawy. Moim zdaniem najlepsze są od Army Paintera i Polaka. Do stworzenia swoich podstawek użyłem przede wszystkim imitacji kwiatów Meadow Flowers. Gdzieniegdzie wcisnąłem jeszcze  Jungle Tuft  oraz Swamp Tuft. Mocuje się je bardzo prosto: za pomocą pincety odrywam od foli odpowiedni krzak, a następnie za pomocą kleju przytwierdzam je do podstawki. Można użyć wikolo, ale ja preferuje w tym przypadku cyjanoakrylu, ponieważ łapie szybciej i pewniej. 


- Next are the tufts, larger ready made clumps of grass. In my opinion the best are from Army Painter and Polak. For my bases I have used imitations of flowers Meadow Flowers. In some places I have also used Jungle Tuft and Swamp Tuft. You take a clump of the foil and fix it in place using glue. It can be pva but I prefer super glue as it works quicker and holds better. 


Tutaj muszę podziękować Kromlechowi za możliwość przetestowania ichnich cyjanoakryli. Zazwyczaj używam cyjanoakrylu od Wamodu, lecz chyba na stałe przerzucę się na Kromlecha. Po pierwsze klej po wyschnięciu nie zostawia białego osadu dookoła, a po drugie ma lepsze opakowanie, skuwka nie jest nakręcana, a nasuwana co zapobiega przywarciu kleju tak jak ma to miejsce w przypadku Wamodu. 


Here I have to thanks Kromlech for letting me try out their super glues. Usually I use super glue from Wamod but I think that I will permanently switch to Kromlech. First the glue doesn't leave a white mark, second it better packed. The tip is pressed in not screwed that prevents it from being stuck like it does for Wamod.



-Ostatni element jaki dodałem było przyklejenie paru surowych nasion brzozy :) Można je dostać bardzo łatwo. Albo sobie po prostu nazbieracie, albo możecie zakupić na necie :P


- The last element that I have used  was to glue a few willow seeds. You can get then easily or just collect them yourself. 




No to chyba na tyle. Aaa zostało jeszcze złożenie podpisu pod każdą pracą i wypicie zasłużonego piwa :D


That would be it. Now all that is left is to sign my work :)




Jeżeli podobał Wam się taki tutorial to dajcie łapkę w górę na YT i suba :) Również wszelkie komentarze mile widziane (co można by było zmienić, a co Wam się podoba).

If you like this tutorial give thumb up on YT and sub it :) Every kind of comments are welcome :)



Podrzucam Wam jeszcze link do Kromlechowej strony ---> link

Here you go a link to the Kromlech site ---> link



Best regards
Herrkuba

Translation
'K

6 komentarzy:

  1. Fajne tutki, ale dlaczego w 5 częściach? I nie ma możliwości przechodzenia z jednej części do kolejnej (choćby w opisie do filmu). Ale sam kontent jak najbardziej OK! Nagrywaj więcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pięciu częściach bo długie to to wyszło i na YT całości bym nie dała rady. Następne będą krótsze. Co do tego przechodzenia filmów to faktycznie muszę dokleić link na końcu każdego filmiku. Zrobi się to w weekend :3 Cieszę się, że się podoba :P Będę się starał wrzucać takie tutki jak tylko znajdę czas, bo dużo przy tym roboty niestety...

      Usuń
  2. Pracy sporo włożyłeś w stworzenie tego materiału. Wiem doskonale ile to czasu zajmuje :)
    Tematyka przerobiona w internecie na milion sposobów :) Nie wiem jednak czemu podzieliłeś to na kilka filmów i to jeszcze w dodatku z polskimi i angielskimi napisami. Całość jest dla mnie mało czytelna i chaotyczna. Zdjęcia i filmy przeplatają się wzajemnie. Twój blog jest cholernie szeroki, wklejone filmy również są szerokie i oglądanie tego np. na urządzeniu mobilnym jest mało przyjemne.
    Do tego moim zdaniem te podstawki są po prostu słabe. MAS czy Secret Weapons robi o wiele lepsze podstawki. Ale o gustach się nie dyskutuje.

    Respect za przygotowanie tutoriala.

    Coloured Dust

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No roboty było co nie miara... Faktycznie temat przerobiony na multum sposobów, ale chciałem zacząć kręcenie takiego tutorialu od czegoś prostego. Całość wyszła mi ogólnie bardzo długa, a dodatkowo chciałem przekazać wszystkie informacje i przemyślenia z malowania, dlatego im dłuższe miałem filmiki tym więcej tekstu się zmieściło. To prawda wyszło to bardzo chaotycznie i następne filmy będę starał się robić już bardziej przejrzyście :) Tutaj miałem problem z tym, że YT nie puścił by mi takiego długiego filmu w takiej rozdzielczości. Taki przynajmniej komunikat mi wyświetlił na początku jak chciałem tak zrobić. No nic, będę starał się to następnym razem po poprawiać i po zmieniać. Tylko muszę kupić jakąś normalną kamerę bo niestety Nikon nie ma wyłapywania automatycznej ostrości przy kręceniu filmów... szkoda.
      Co do samych base'ów. Jak wspomniałeś, o gustach się nie rozmawia :D Dla mnie są zwyczajne, ale to w porządku wystarczy na stół. Ja tu tylko maluje xD Każdy niech oceni samemu czy mu się takie podobają czy też nie :3

      Usuń
  3. Świetny artykulik. Z przyjemnością obejrzałem filmiki.

    OdpowiedzUsuń