9.02.2012

NMM tutorial

Tak jak obiecałem, tak też zrobiłem. Przygotowałem mój pierwszy tutorial. Z racji tego jak już pisałem w poście niżej maluję całego Dwarf Kinga NMM to nie było dla mnie problemu cyknąć co jakiś czas fotki z objaśnieniem. Chciałem nakręcić filmik ale coś mi nie wyszło xD. Może następny tutorial zrobię już filmowo. Dobra, dłużej nie przeciągając tutaj jest fotoreportaż z moim komentarzem.



Etap 1
podkład --> Bestial Brown (baza)

Położyłem biały podkład, tak aby całość wyszła później jasna, a nie jak bywa po położeniu czarnego, ciemna. Moją bazą NMMu jest Bestial Brown. Lekko rozcieńczony bez problemu kładzie się na białym podkładzie.












Etap 2
Bestial  Brown --> Desert Yellow

Tutaj już trochę się pozmieniało. Od razu położyłem bazowy kolor (P3-Meridius Blue 'ciemny turkus') na miejsca gdzie będzie marmur, w celu zakrycia już całego podkładu. Lecz nie o tym w tym tutorialu. Przyszedł czas na rozjaśnienie naszego brązu. Moim wyborem był Desert Yellow. I tutaj zaczynają się schody. Musimy ustalić jak pada światło na nasz model, tak aby bez problemu położyć rozjaśnienia i 'blinkin' czyli błyski światła. Jak widać na moim tronie również wybrałem sobie źródło padania światła.


Etap 3
Desert Yellow --> Golden Yellow

Następny etap i kolejne rozjaśnienia. Następnie wybrałem Golden Yellow. Pierwszą warstwę wymieszałem z Desertem w stosunku 1:1, a później położyłem już sam Golden.











Etap 4
Golden Yellow --> Golden Yellow 
                              + Skull White (1:2, 1:3)

W tym etapie położyłem jeszcze jedno rozjaśnienie, oczywiście coraz bardziej zmniejszając jego obszar. Efekt mnie zadowolił i kolor również, gdyż użyłem rozjaśnionego Golden Yellowa, czyli Golden + Skull White w stosunku 1:2 albo 1:3. Kolor mi się na tyle spodobał, że postanowiłem, że użyje go również do 'krawędziowania'. Ten element tronu na prawdę bardzo dobrze się krawędziowało.









Etap 5 ostatni
Golden Yellow + Skull White (1:2, 1:3) --
                                                    -->Skull White

Ostatnim etapem jak już wspomniałem wcześniej jest zrobienie 'blinków'. Nadaję  to modelowi iluzji metalu. Blinki robi się używając białej farby. Tak więc to by było na tyle z osiąganiem NMM. Jak by jakieś pytania były to zapraszam do pisania :)














No i na koniec fotka po skoczeniu całego elementu :) Mam nadzieje, że tutorial się Wam podobał :) Dziękuje za przeczytanie i zapraszam na kolejne moje prace.

Pozdrawiam 
Herrkuba

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz