3.05.2015

You'll be next

Ostatnie dwa miesiące są dla mnie bardzo kreatywnym czasem na warsztacie. Dawno tak dużo projektów nie udało mi się stworzyć. Ale o czym dzisiaj? A no tym razem diorama. Zapraszam do czytania.


The last two months have been a very creative time for me in my workshop. I haven't been able to create so many projects in a long time. What are we going to talk about today? Today will be about a diorama. Enjoy the reading.











Jaka diorama? A no Jakub wkręcił się w konkurs internetowy tworzony przez Wyrd'a, jak kto nie wiem to jest to firma od Malifauxa. Jest trochę hajsu do wygrania więc czemu by nie spróbować, zawsze to dodatkowa motywacja aby przygotować prace na inne konkursy (np. czerwcowy Toruń ^^). Mimo, że dalej staram się męczyć te Krasie to postanowiłem znów zabrać się za coś artystycznego, a nie bitewnego :P


What diorama? Yours truly has gotten himself into an internet competition organised by Wyrd, in case someone doesn't know who they are they released Malifaux. There is cash to be won so why not give it a try, this is always a motivation to prepare some works for other competitions (like the one in Toruń in June). Even thou I am still fighting with my Dwarven army I decided to make something more artistic not only TT.



Temat pracy jaki obmyślił sobie Wyrd to 'Fool's Gold'. Z początku nie wiedziałem co mam stworzyć. Przegrzebałem pudła z modelami i nic. Zero jakiegokolwiek pomysłu. Wtedy zajrzałem w gablotę i zauważyłem parę nowiutkich modeli, ledwie wyciągniętych z boxa i ustawionych na podstawkach, aby prezentować swoją szarość :P Mowa tutaj o jednej z nagród z Hussara od Siren Miniatures, a dokładnie o box z Virgil'em. W środku można znaleźć samego Virgila (swoją drogą, super model), oraz właśnie to czego poszukiwałem, czyli dwa małe demony. Rendery tych modeli możecie obczaić tutaj.


Topic of the project was given by Wyrd and it is “Fool's gold'. At first I had no idea what to do. I have gone threw my boxes and nothing. No ideas whatsoever. Then I look into my case and saw a few brand new models fresh out of the box and placed on their bases so that they could present their greyness in all their glory. It was the mini from Hussar from Siren Miniatures, Vigil box to be exact. Inside you can find the Vigil himself and two demons the thing I have been looking for. Rendering of the models you can find here.



Miałem już plan więc przystąpiłem do budowy! Teraz trochę fotek ze 'step by step', lecz niestety zapomniałem cykać fot z malowania :/


I already had the plan, so I got to work! Now some pictures from 'step by step' built, unfortunately I have forgotten to take pictures during painting.


Jak już miałem modele to teraz wybór piedestału. Dobrze, że mam jeszcze zapas więc jest w czym wybierać :)


When I had the models ready I needed the plinth. Good thing I have a few to choose from. :)


Piedestał i figury, czyli od czegoś trzeba zacząć ^^
Plinth and the minis, you have to stars somewhere.

Następnie trzeba było wybrać lokalizacje umieszczenia modeli. Pomyślałem, że całość scen będzie się działa w jakiś katakumbach, lochach czy czymś w tym rodzaju. Tak więc trzeba ulepić jakąś podstawę. Zawsze mam na warsztacie zapas szpachlówki, bo nigdy nie wiadomo kiedy nam się ona przyda :D


Next thing to do was to select the localization of the minis. My idea was that the scenes will be taking place in some sort of catacombs dungeons or something of the sort. In my workshop there always is an ample supply of filler as you never know when it might come in handy.



Tani i efektywny materiał, lecz niestety jest on bardzo kruchy...
Cheep and effective material, but very brittle...

Ok, jak już całość wysmarowałem szpachlą to teraz czas na odstawienie projektu aż do wyschnięcia. Ja dla pewność odstawiam zawsze na 24h. Następnym etapem jest polerka. Za pomocą papieru ściernego wyrównałem całą szpachle. Oczywiście pojawiły się bąble, ale i na to zaradzimy później :P


When I covered the whole thing with filler I needed to give it some time to dry out. I always leave it for 24 hours to be on the safe side. Next comes filing. Using sand paper or emery-cloth I have sanded the entire surface. As usual some bubbles appeared but we will deal with it later. 



Za pomocą pędzla łatwo zlokalizować bąble na naszej szpachli
With the use of a brush it is easy to find the bubbles in the filler.

Czas na rzeźbienie ^^ W szpachli bardzo fajnie się rzeźbi z tym, że trzeba stale pamiętać że jest to mega kruchy materiał. Wyszukałem odpowiadający mi wzór podłogi w necie i za pomocą ołówka przeniosłem go mniej więcej na mój projekt.


Now time for some sculpting work. It is really fun to sculpt in filler but you need to remember that it is very brittle. I found the floor pattern that interested me online and using a pencil I transferred it to my project.



Do stworzenia łuków użyłem dużej okrągłej podstawki jako szablonu
For the arches i have used a round base as a jig.

Teraz trochę żmudnej roboty, ale za to efektywnej. Potrzebne nam będą jakieś ostre narzędzia typu szpikulce. W każdym warsztacie coś takiego powinniście znaleźć gdyż dość często się to przydaje. Tak więc za pomocą takiego narzędzia dłubiemy w naszej szpachli aż do naszej zamierzonej głębokości.


Now a bit of the boring job, but effective. We are going to need some sharp tools like picks. You should have tools like that in your workshop as it is very useful. Using this tool we scrape in our filler up to the intended depth.


To, że w paru miejscach odkruszyłem narożniki to jest efekt zamierzony na potrzeby projektu :D
The fact that I have chipped the corners in a few places is of course intended for the purpose of the project :D

No to mamy już podstawę. Zostaje tylko malowanie, ale jak już wspomniałem oczywiście zapomniałem cykać foty podczas malowania więc sama konstrukcja musi na dzisiaj wystarczyć :3 Teraz trzeba skomponować jakoś całość projektu, ale najpierw słów parę o samej scenie jaką zamierzałem zrobić...


Now that we have the base all that is left to do is painting. But as I have said in the beginning I have forgotten to take the pictures during this process. So the construction stage will have to be enough.  Now we need to bring that project all together, but first a few words on what scene I wanted to prepare...


Pamiętajmy, że temat konkursu to 'Złoto Głupców'. "Głębokie podziemia pełne skarbów tylko czekają na śmiałków, którzy z chęcią wypełnili by swoje kiesy złotym szczęściem. I tak nie jeden próbował i dalej próbuje, lecz jak to zazwyczaj bywa w tego typu opowieściach, nic nie jest proste. Chodzi tutaj oczywiście o niebezpieczeństwo jakie czeka na poszukiwaczy, a niebezpieczeństwo to czai się w mroku i dostrzec można tylko czerwień jego ślepi."


We need to remember that the topic for the competition is 'Fools Gold'. “Deep under-paths are full of treasures that just wait for adventurers that would like to claim some of the golden happiness for themselves. And so many tried and keep on trying, but as such stories go, things aren't that simple. I mean danger that awaits the adventurers, it lurks in the shadows and all that you can see is the red glare of its eyes."


Taki króciutki fluff do mojego projektu :D Ok, ale wracajmy do tworzenia. Modele są, piedestał jest, brakuje jeszcze oczywiście SKARBU! ^^  I tutaj musiałem się trochę zaopatrzyć. Chodzi o to, aż wstyd się przyznać, że na swoim warsztacie nie mogłem znaleźć ani jednej skrzynki, beczki czy worka. Tak więc szybko usiadłem do neta i kliknąłem parę rzeczy :) Wybrałem stuff od firmy Mini Monsters. Naprawdę eleganckie odlewy, elementy dokładne i nie plagiatowane (własne oryginalne wzory). Cenowo też nie ma tragedii. Tak więc polecam wszystkim :)


Here is a bit of Fluff for the project :D OK, but back to creation. We have the models we have the plinth, we need the treasure of course. At this point I needed to resupply, as I feel ashamed to say that I couldn't find a single bag, chest or barrel. I searched the net and clicked on a few things. I have chosen some bits from Mini Monsters. The casts are relay nice, elements are accurate and completely original (original sculpts by that company). The price is right. I can recommend them to all.



Dużo ładnego staffu :3
A lot of nice stuff :3

No i dobra, to tyle. O malowaniu powiem tylko, że: bitsy od Mini Monsters malowało się bardzo przyjemnie, ludki od SirenMiniatures eleganckie choć niektóre elementy mnie irytowały, ale te brzuszki i główki super się blendowało, no i całość projektu zaliczam do fajnego doświadczenia :)


That would be it. Regarding the painting I will say that the bits from Mini Monsters were fun to paint, the minis from Siren Miniatures were nice, however some elements were a little irritating, but the bellies and heads were fun to blend. The whole of the project is an interesting experience.


A teraz sami oceńcie czy Wam się podobają czy nie


Now I will let you be the judge of the outcome





Dioramę możecie sami ocenić na CMoNie ---> link


The diorama can be judged at CMON ---> link

A na koniec nuta :D Dawno nie dzieliłem się z Wami żadnymi nutkami tak więc dzisiaj trzeba wrócić do tego. Ostatnio stale chodzi mi po głowie dość stary już kawałek Meg & Dia -Monster. Co prawda teraz wolę remixy tej nuty, ale oryginał i tak brzmi mega IMO. ^^


In the end a little music. I haven't shared any tunes with you so today I need to get back to it. Recently I had this playing in my head. Meg & Dia – Monster. I prefer the remixes of it, but the original is also good in my opinion.





No i oczywiście cały czas zapraszam do like'owania mojego funpage'a :) ----> https://www.facebook.com/raspberryi

And of course please like my fan page :) --->  https://www.facebook.com/raspberryi



Best regards
Herrkuba

Translation
K'

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz